TOP

Tv-vært starter forlaget CBK Medier

Flere nye og mindre forlag er over den seneste tid dukket op i Danmark, og afstedkommet af den positive udvikling i folks læsevaner under coronakrisen er flere på vej. Det gælder også hos tv-vært Clement Kjersgaard, der nu vil udvide sit lille medieimperium med et nyt forlag. Det skriver Bogmarkedet. 

Det nye forlag får navnet CBK Medier og vil i første omgang genudgive en række af Clement Kjersgaards far, Erik Kjersgaards bøger. Clement Kjersgaard driver sideløbende med tv-arbejdet mediet Ræson, der senest har lanceret historiemagasinet Æra. 

“Der er et nyt, ret betydeligt marked for bøger om historie – og for bøger i det hele taget. De seneste års udvikling på mediemarkedet viser, hvor kompleks udviklingen er: På den ene side er teknologien til fordel for de helt store giganter – tænk: Amazon, der i de kommende år kan begynde at overtage en række af de gamle forlags funktioner og true med at overflødiggøre dem. På den anden side er det også muligt, som vi har bevist med Ræson og Æra, at udvikle nyt indhold i nye former, og finde brugerne. Det kræver tid, det kræver en langsigtet, strategisk planlægning – og endelig: At man tænker nyt, både når det gælder indhold og form herunder markedsføring, distribution og logistik,” udtaler Clement Kjersgaard til Bogmarkedet. 

Den første udgivelse på CBK Medier bliver Erik Kjersgaards to-binds-serie om besættelsen i 1940-45.

Journalist og redaktør på Kulturmonitor. Jeg skriver nyheder, debat, analyser og baggrundsartikler om kunst og kultur med fokus på branchen, forretningen og beslutningstagerne. Modtager meget gerne alle former for ris, ros, tips og kommentarer på lars@kulturmonitor.dk