TOP

Programchef til Musikhuset Aarhus

Nordens største musikhus søger programchef med ansvar for program og marketing.

Vil du have ansvaret for Musikhusets programlægning? Er du visionær og ambitiøs omkring musik, scenekunst og kultur? Kan du sørge for, at 1 mio. gæster årligt får fantastiske oplevelser? Kan du få solgt billetter?

Så skal du søge jobbet som vores nye programchef, der har ansvaret for vores programprofil, kommunikation og markedsføring.

Du får ansvaret for otte erfarne specialister indenfor programlægning og marketing og bliver en del af en dynamisk ledergruppe på fem. Sammen med 55 fastansatte, 75 freelancere og en masse gode samarbejdspartnere sørger du for, at der er 1.500 forrygende arrangementer i Musikhuset hvert år på vores 10 scener.

Din opgave bliver at sikre, at vi fortsætter vores gunstige udvikling indenfor program og marketing. Med et årligt programbudget på 60 mio. kr. og et marketingbudget på næsten 10 mio. kr. har du til opgave at udvikle oplevelsen, vores program, vores samarbejde med andre kulturinstitutioner, vores kommunikation og marketing, vores image, og vores medarbejdere. Sammen med alle dine kolleger bestræber du dig på, at vores gæster får nogle enestående oplevelser hver eneste gang, de er her, og sikrer at der er en fornuftig balance mellem kunsten, kulturen og forretningen.

80 % af Musikhusets forestillinger køber vi selv. 20 % præsenteres af eksterne arrangører, der lejer sig ind. Sammen med dit team indgår du aftaler med agenter, kunstnere og arrangører og sørger for, at billetterne bliver solgt til den rigtige pris og i det rette antal. Du samarbejder naturligvis med de andre institutioner i Musikhuset, kulturinstitutionerne i Aarhus og resten af landet og med agenter og kunstnere i ind- og udland.

Du bliver en del af en organisation, der de seneste år har haft stor succes og markant vækst. Over de seneste fem år har vi øget vores omsætning med 60% og fordoblet det beløb, vi køber koncerter og arrangementer for. Det er sket i en kontrolleret udvikling, hvor vi stræber efter det bedste indenfor programkvalitet, produktkvalitet, brugertilfredshed og image. Vi anerkender, at det er vores medarbejdere, der skaber resultaterne sammen med alle vores samarbejdspartnere i et miljø, hvor vi vægter et godt grin og gode arbejdsforhold højt.

Du referer til Musikhusets administrerende direktør.

Dine arbejdsopgaver

  • Udvikling og gennemførelse af program- og marketingstrategier og aktiviteter
  • Ledelse og udvikling af medarbejdere
  • Sparring med programmedarbejdere om kunstnere, koncerter, kultur, kontrakter og økonomi
  • Sparring med marketingmedarbejdere om kampagner, koncepter, værktøjer og økonomi
  • Forhandling med agenter, udbydere og andre samarbejdspartnere
  • Samarbejde med kulturinstitutioner i Musikhuset, Aarhus, resten af landet og udlandet
  • Udarbejdelse af budgetter og budgetopfølgning
  • Profilering af Musikhusets kunstneriske linje
  • Udvikling af Musikhuset sammen med ledergruppen

Din profil

  • Du er passioneret omkring musik, scenekunst, kultur og oplevelser
  • Du brænder for at skabe oplevelser, der overstiger gæsternes forventninger
  • Du er en erfaren, empatisk personaleleder
  • Du er en visionær og realistisk strateg
  • Du har masser af erfaring med oplevelsesøkonomien
  • Du har indsigt i musik og kultur og har et stærkt netværk
  • Du optræder scenevant i presse og på møder
  • Du har erfaring med og viden om både analog og digital marketing, sociale medier, pr, etc.
  • Du er vant til at arbejde med data og eksekvere kampagner der sælger
  • Du har styr på budgetlægning og -opfølgning
  • Du går selv forrest og har leveret synlige resultater
  • Du vil bo i nærheden af Aarhus og kan selvfølgelig engang imellem arbejde weekend og aften

Om os

Musikhuset Aarhus er Nordens største musikhus. Vi har 1 million gæster hvert år, sælger ca. 350.000 billetter årligt, og har yderligere 150.000 inde til forskellige gratis arrangementer. Musikhuset er base for Aarhus Symfoniorkester, Den Jyske Opera, Det Jyske Musikkonservatorium, Teaterhuset Filuren, og Johan R. Tilsammen boltrer vi os på 35.000 m2, hor vi bl.a. har 7 sale og 10 scener, og afvikler 1.500 arrangementer om året. I Musikhuset er vi 55 fastansatte medarbejdere.

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfristen er 7. september 2019

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til adm. direktør Jan Christensen på 30 91 00 01.

Søg stillingen her

Det digitale nyhedsmedie Kulturmonitor sætter hver dag spot på dagsordenen i kulturbranchen og leverer nyheder, debatindlæg og analyser om områderne film, scene, kunst, musik, litteratur og kulturpolitik.

Ny abonnent? Bestil abonnement

Log ind test