TOP

Politikens Forlag vækster både digitalt og på print

Det går fremad på Politikens Forlag. I 2019 steg forlagets digitale omsætning med 25 procent, mens omsætningen på printbøger voksede med fem procent i forhold til 2018. Det skriver Mediawatch.

“Forlaget har haft en stabil vækst i omsætningen gennem de seneste tre år, og vi har mange flere store titler i dag både inden for skønlitteratur og fagbøger, end vi har tidligere har haft. Vi er blevet et andet forlag henover de seneste 3-5 år,” siger forlagets direktør, Lene Juul, til Mediawatch, hvor hun også forklarer, at forlaget har arbejdet målrettet med at opbygge nogle store forfatterskaber og et udgivelsesprogram, der ikke er hængt op på én årlig sæson. 

Lene Juul har tidligere fortalt, at der er Jussi-år og almindelige år, og at det kan aflæses på bundlinjen, om forlaget har sendt en bog af Jussi Adler Olsen på gaden. Det var tilfældet i 2019, hvor ‘Offer 2117’ udkom med et førsteoplag på 200.000 bøger.

Journalist og redaktør på Kulturmonitor. Skriver og redigerer nyheder, kommentarer, analyser og baggrundsartikler om alt inden for kulturbranchen. Skriv til mig på birgitte@kulturmonitor.dk med alle former for input, der kan være med til at gøre Kulturmonitor til Danmarks bedste kulturmedie.