TOP

Mette Holbæk rykker ind hos People´s Press i nyoprettet stilling

Pretty Ink-stifter og tidligere marketingsdirektør hos Gyldendal, Mette Holbæk, skal være producent på People’s Press. 

Der er tale om en nyoprettet stilling, og det er – ifølge en pressemeddelelse fra forlaget – ambitionen, at Mette Holbæk skal “styrke forlagets journalistiske linje med udgivelser, der fokuserer på aktuelle menneskelige historier.”

“Mette Holbæks erfaring og uddannelsesmæssige baggrund gør, at hun i særlig grad kombinerer et klart strategisk blik for forretning, kunder og marked med en meget stærk kreativ journalistisk tilgang til udgivelseslinjer, forfattere og bøger. Hun kommer til at bidrage med begge dele på People’s Press, hvor hendes redaktionelle opgave bliver at opdyrke og udvikle forfatterskaber som kan skabe den form for oplysende, underholdende og inspirerende historier, som vil interessere mange læsere og lyttere,” udtaler forlagets direktør, Tine Smedegaard, i pressemeddelelsen. 

Ansat i kølvandet på fyringer

Mette Holbæk er uddannet journalist, har en Executive MBA fra CBS og driver i dag konsulentvirksomheden Pretty Clever. Hun forlod en stilling som marketingsdirektør på Gyldendal omkring årsskiftet.

Tidligere har Mette Holbæk blandt andet konceptudviklet og været chef på magasinerne Woman og Nova, og hun etablerede i 2004 nicheforlaget Pretty Ink, som i dag er en del af Gyldendal.

”Jeg glæder mig til at bidrage til Peoples Press’ fortsatte udvikling ved med nysgerrighed og empati at bruge undergenrer som memoirer, journalistisk fortalte fagbøger, personlig udvikling og interviewbøger til at stimulere enhver læsers tanker om, hvad det at være menneske kan være og blive til,” udtaler Mette Holbæk. 

People’s Press har netop fyret seks medarbejdere, og forlagsdirektøren fortalte i den forbindelse blandt andet følgende om strategien for People’s Press til Kulturmonitor: 

“Vi kommer til at skære i antallet at titler, vi kommer til at udgive mere fiktion end non-fiktion, samtidig med vi bliver ved med at udgive de gode journalistiske historier og også den non-fiktion, der er båret af stærke eksperter. Men vi skærer mere af de meget billedbårne bøger væk, og vi skærer vores agentur væk. Samtidig sadler vi om i salg og marketing, sådan at vi kommer til at satse mere på at have nogle mennesker, som er født online og digitale,” sagde Tine Smedegaard Andersen.

Journalist og redaktør på Kulturmonitor. Skriver og redigerer nyheder, kommentarer, analyser og baggrundsartikler om alt inden for kulturbranchen. Skriv til mig på birgitte@kulturmonitor.dk med alle former for input, der kan være med til at gøre Kulturmonitor til Danmarks bedste kulturmedie.

Ny abonnent? Bestil abonnement

Log ind test