TOP

Målrettet markedsføring fordobler omsætningen på abonnementer hos Danmarks største e-boghandel

JP/Politiken, der sidste år fik fuldt ejerskab over Danmarks største e-boghandel Saxo, har ambitioner om, at Saxo ud over at sælge fysiske bøger via nettet også skal sikre sig en position som en af Danmarks førende streamingtjenester på bogmarkedet. 

Saxos egen årlige brugerundersøgelse viser, at streaming af bøger vinder stadig større indpas hos læserne. Det generelle tal for brug af streamingtjenester er således gået fra 22 procent i 2017 til 44 procent i 2019, hvilket også har haft positiv indflydelse på Saxos egen bogstreamingtjeneste Saxo Premium.

Ifølge en netop offentliggjort regnskabsmeddelelse fra JP/Politiken har Saxo i 2019 skruet betydeligt op for markedsføringsomkostningerne på streamingmarkedet, hvilket har resulteret i en fordobling af abonnementsomsætningen og en stigning i antallet af abonnementer med 75 procent, lyder det. 

JP/Politiken valgte sidste år, at indlemme koncernens anden bogtjeneste, Politiken Books, i Saxo

Journalist og redaktør på Kulturmonitor. Jeg skriver nyheder, debat, analyser og baggrundsartikler om kunst og kultur med fokus på branchen, forretningen og beslutningstagerne. Modtager meget gerne alle former for ris, ros, tips og kommentarer på lars@kulturmonitor.dk

Ny abonnent? Bestil abonnement

Log ind test