TOP

Gads Forlag ansætter tidligere marketingchef fra Rosinante

Gads Forlag ønsker at opruste deres marketingaktiviteter og SoMe-tilstedeværelse og i det hele taget styrke deres nære kontakt til boghandlere, bibliotekarer, streamingtjenester, bogkøbere og læsere.

Forlaget har derfor ansat ny marketingchef, og valget er faldet på Malene Mærsk Lippmann, der tidligere har haft en lignende stilling hos forlaget Rosinante & Co, skriver Gads Forlag i en pressemeddelelse. 

Malene Mærsk Lippmann skal stå i spidsen for at udrulle Gads nye strategi på marketing- og kundeområdet, hvor forlaget blandt andet ønsker at give køberne og læserne større mulighed for at komme med i maskinrummet og tættere på vores forfattere

Malene Mærsk Lippmann er 52 år og har en BBA og en Mastergrad i Cross Media Communications fra Københavns Universitet. Hun har arbejdet som projektleder i en række reklame- og kommunikationsbureauer, blandet andet Bysted, Kontrapunkt og Reputation. I årene 2012-18 var hun  marketingchef ved forlaget Rosinante & Co.

Udover at udgive skøn- og faglitteratur udgiver Gads Forlag nu også børnebøger efter i 2018 at have købt børnebogsforlaget Flachs/nu Gads Børnebøger. Desuden udgiver Gads Forlag lærebøger inden for fagene Sygepleje, Jura og Økonomi samt til en række merkantile akademiuddannelser.

Journalist og redaktør på Kulturmonitor. Jeg skriver nyheder, debat, analyser og baggrundsartikler om kunst og kultur med fokus på branchen, forretningen og beslutningstagerne. Modtager meget gerne alle former for ris, ros, tips og kommentarer på lars@kulturmonitor.dk