TOP

Fremgang for pressede C More

Det har ikke været lutter succes for den svenskejede betalingskanal C More, der siden 2008 har tabt mere end 1,5 milliarder kroner.

Men 2018 har været et godt år. Det har nemlig budt på en markant stigning i antallet af kunder, hvilket har sat rekord for selskabet, der følgelig også har oplevet betydelig vækst i deres indtægter. Det oplyser de i en pressemeddelelse.

Helt konkret er antallet af abonnenter steget med 64 procent, ligesom at hver enkelt kunde har streamet mere indhold.

“Danmark er digitalt set et utroligt spændende og modent marked. Der er stor appetit på streaming, og det kan vi tydeligt aflæse i vores vækstrater. Det flotte resultat i 2018 har givet os et endnu bedre fodfæste, og vi ser optimistisk på 2019,” skriver Mathias Berg, der er landechef for C More Danmark, i pressemeddelelsen.

Ifølge C More er det stærke udenlandske serier som Peaky Blinders og de otte Harry Potter-film, som har været med til at tiltrække kunder til C More. Men også egenproducerede satsninger har vist sig at være en succes.

Også kendskabet til C More er blevet bredere blandt befolkningen. Ifølge tal fra Index Danmark er C More nået op på 42 procent i kendskabsgrad blandt danskerne. Og det giver endnu større forhåbninger hos C More, der har brug for fremgang.

“2019 ser også spændende ud. Vi får eksklusiv dansk premiere på femte sæson af Peaky Blinders, og har også ottende og sidste sæson af Game of Thrones samtidig med HBO. Vi har også store forventninger til serien Catch-22 med George Clooney foran og bag kameraet, og vores egenproduktion The Devil’s Sanctuary med blandt andre Matthew Modine på rollelisten,” siger Jens M. Andreasen, der er salgschef hos C More Danmark.

Jeg skriver nyheder og større artikler om alt inden for kulturbranchen. Kontakt mig gerne med tips og idéer på kasper@kulturmonitor.dk.

Ny abonnent? Bestil abonnement

Log ind test