TOP

Bog & idé-kæden lancerer sin egen streamingtjeneste

Streaming af bøger er et marked, der er vokset markant de senere år og for alvor har fået vind i sejlene hos forbrugerne under coronakrisen. Nu ønsker detailkæden Bog & idé også at få en bid af dette marked og vil etablere sin egen streamingtjeneste, skriver Børsen.

Men ifølge Marianne Lyngby Pedersen, der er administrerende direktør i Indeks Retail A/S, der står bag Bog & idés 113 butikker, handler det ikke om, at man vil tage konkurrenter som Mofibo, Chapter, Bookbeat og Saxos kunder, men blot understøtte og holde på egne kunder. 

“Vi går efter den skive af kagen, som er ved at blive skabt lige nu af, at folk udvikler deres vaner. Så i starten går vi ikke efter Mofibos kunder, men efter vores egne kunder. De skal forblive vores kunder, så vi ikke sender dem over til nogle af de andre,” lyder det fra Marianne Lyngby Pedersen.

Efter planen lancerer Bog & idé senere i år en app, der kombinerer den nye streamingtjeneste, kædens webshop og loyalitetsprogram. Hvad prisen på abonnementet bliver, er endnu ikke fastlagt.  

Journalist og redaktør på Kulturmonitor. Jeg skriver nyheder, debat, analyser og baggrundsartikler om kunst og kultur med fokus på branchen, forretningen og beslutningstagerne. Modtager meget gerne alle former for ris, ros, tips og kommentarer på lars@kulturmonitor.dk